ΓΔ ΧΑ ΤΖΙΡΟΣ: εκ.

Σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ

Τρίτη, 12 Αυγ 2008 15:55

Το σχέδιο ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου αλλά και του Ομίλου του ΟΣΕ γενικότερα, παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης.

Όπως ανέφερε, βασικοί άξονες της προσπάθειας αυτής, που έχει χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2010, είναι η ασφάλεια, η διαφάνεια, η εξυγίανση και η ανάπτυξη.

Πιο αναλυτικά, αναφορικά με την ασφάλεια ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το σχέδιο περιλαμβάνει ευαισθητοποίηση του προσωπικού για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, δημιουργία νέου κανονισμού εργασίας, θέσπιση κινήτρων για την τήρηση των κανονισμών, υποχρεωτικό έλεγχο των γραμμών τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο και εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για προσοχή στις ισόπεδες διαβάσεις. Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε και συνεργασία με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών, με Γάλλους ειδικούς να έρχονται στην Ελλάδα προκειμένου να συμβάλουν στην ανάπτυξη νέας υποδομής σχετικά με την ασφάλεια.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της διαφάνειας, ο υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε πως τα επόμενα δύο χρόνια θα καταπολεμηθούν φαινόμενα κακοδιαχείρισης. Ο κ. Χατζηδάκης γνωστοποίησε πως θα στελεχωθεί η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του Οργανισμού, θα βελτιωθούν οι διαδικασίες προμηθειών και αναθέσεων, θα θεσπιστούν νέοι κανονισμοί προμηθειών, θα δημιουργηθεί νέος κώδικας δεοντολογίας και θα υπάρξει συνεργασία με τη Διεθνή Διαφάνεια.

ΥΜΕ: Πρόγραμμα εξυγίανσης και ανασυγκρότησης του ΟΣΕ

Σε ό,τι αφορά την εξυγίανση, ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο τον τομέα αυτό, καθώς, όπως ανέφερε, τα έξοδα του ΟΣΕ είναι πολλαπλάσια των εσόδων, με το συνολικό έλλειμμα του Οργανισμού να κλείνει το 2007 στα επτά δισεκατομμύρια ευρώ και να προβλέπεται εκτίναξή του στα 12,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2010.

Ο υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε επανεκτίμηση της τιμολογιακής πολιτικής τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, δεδομένου, όπως ανέφερε, ότι η τιμή του πετρελαίου έχει εκτιναχθεί στα ύψη, ενώ τα τιμολόγια του ΟΣΕ έχουν μείνει στάσιμα. Διευκρίνισε πάντως ότι τα εισιτήρια των τρένων θα εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των ΚΤΕΛ. Από την αναπροσαρμογή αυτή εκτιμάται ότι τα έσοδα μέχρι το 2010 θα αυξηθούν κατά 100%.

Μεταξύ των μέτρων που ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε για την αύξηση των εσόδων και τη μείωση των δαπανών περιλαμβάνονται επίσης:

- Εθελουσία έξοδος 2.000 έως 3.000 εργαζομένων μέχρι το 2011. Η διαδικασία αυτή θα είναι στοχευμένη και θα αφορά προσωπικό που δεν είναι απαραίτητο.

- Πρόσληψη 100 νέων μηχανοδηγών για περιορισμό των υπερωριών.

- Συντήρηση του δικτύου με εξωτερικές εργολαβίες, περιστολή δευτερευουσών αμοιβών κατά τουλάχιστον 20%.

- Περιορισμός κατά 25% του αριθμού προσωπικού επί των αμαξοστοιχιών.

- Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να αποδώσει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

- Εκλογίκευση των δρομολογίων.

Τέλος, στις προτεραιότητες του υπουργείου για την ανάπτυξη του ΟΣΕ περιλαμβάνονται:

- Ανάπτυξη του δικτύου. (Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι είναι υπό επανεξέταση ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας.

- Επαναπροσδιορισμός των αναγκών σε τροχαίο υλικό.

- Εταιρικός μετασχηματισμός.

- Θωράκιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα πάρει "προίκα", μετοχικό κεφάλαιο και τροχαίο υλικό.

- Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα κατασκευάζει πλέον όλα τα έργα του ΟΣΕ.

- Θεσμικά μέτρα όπως η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων και Αρχής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, τα οποία θα ενταχθούν σε πολυνομοσχέδιο που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι η εξυγίανση του ΟΣΕ και της Ολυμπιακής αποτελούν βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.

«Αυτοδεσμευόμαστε με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα» υπογράμμισε προσθέτοντας ότι «η κατάσταση είναι εξαιρετικά άσχημη, δεν περιμένουμε θαύματα, δεν μπορούν να γίνουν θεαματικές κινήσεις από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε υπάρχουν μαγικές συνταγές».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε ότι έγιναν δύο έκτακτοι έλεγχοι - έφοδοι στα εργοστάσια του ΟΣΕ στη Λεύκα και στη Θεσσαλονίκη. Στο πρώτο εργοστάσιο η κατάσταση ήταν απογοητευτική, καθώς από τους 433 εργαζόμενους μόνο 152 ήταν παρόντες, αλλά υπήρχαν και 220 που ήταν με κανονική άδεια. Συνολικά πάνω από 45 άτομα, απουσίαζαν αδικαιολόγητα. Αντίθετα, τα αποτελέσματα του ελέγχου στη Θεσσαλονίκη ήταν ιδιαίτερα θετικά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία & Αγορές

Προτεινόμενα για εσάς