Ο Χάμιλτον θα αποφασίσει για το μέλλον του μετά την έρευνα

Τετάρτη, 12 Ιαν 2022 09:30 UPD: 14:37
REUTERS / UMIT BEKTAS

Ο Χάμιλτον είναι «απογοητευμένος» από τη F1, είπε ο επικεφαλής της ομάδας του στη Mercedes, Τότο Βολφ, ως αποτέλεσμα του περσινού αγώνα για τον τίτλο που είχε αποτέλεσμα να χάσει ο Βρετανός πιλότος το πρωτάθλημα από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull.

Οι μυημένοι λένε ότι ο Χάμιλτον έχει χάσει την εμπιστοσύνη στο κυβερνών σώμα. Η Mercedes αρνήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση γύρω από το μέλλον του Χάμιλτον, όταν την προσέγγισε το BBC Sport.

Η ομάδα και ο Χάμιλτον λέγεται ότι είναι ευθυγραμμισμένοι στο θέμα και περιμένουν να δουν τι μέτρα θα λάβει η FIA για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που τέθηκαν από τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι.

Καθυστερεί η έρευνα για το Άμπου Ντάμπι

Η FIA έχει ξεκινήσει έρευνα για τα γεγονότα στο Yas Marina και γνωρίζει τόσο τη δυσπιστία του Χάμιλτον όσο και ότι έχει ένα μεγάλο έργο στα χέρια της για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο νέος πρόεδρος, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ, είπε ότι επικοινώνησε με τον Χάμιλτον πέντε ημέρες μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.

«Δεν νομίζω ότι είναι 100% έτοιμος να απαντήσει αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Μπεν Σουλαγιέμ την περασμένη εβδομάδα. «Δεν τον κατηγορούμε. Καταλαβαίνω τη θέση του».

Ορισμένοι ανώτεροι εμπειρογνώμονες της F1 ανησυχούν ότι το διοικητικό όργανο δεν έχει αντιληφθεί πλήρως την απειλή για την αξιοπιστία του που δημιουργήθηκε από τον τελευταίο αγώνα της σεζόν.

Έχει περάσει ένας μήνας από τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι, αλλά όταν ρωτήθηκε για το χρονοδιάγραμμα των ευρημάτων της έρευνας ή ποια θέματα θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει, η FIA είπε ότι δεν ήταν ακόμη έτοιμη να απαντήσει σε ερωτήσεις.

Η FIA παραδέχτηκε σε δήλωσή της τον περασμένο μήνα ότι τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι «αμαύρωσαν την εικόνα» της F1, αλλά είπε επίσης ότι «προκάλεσαν σημαντική παρεξήγηση και αντιδράσεις από ομάδες, οδηγούς και οπαδούς της F1».

Ανακοινώνοντας την έρευνα, η FIA είπε ότι θα γίνει εγκαίρως, προκειμένου τα όποια συμπεράσματα να αξιολογηθούν πριν από την έναρξη της σεζόν του 2022.

Η πρώτη από τις δύο δοκιμές προετοιμασίας ξεκινά στις 23 Φεβρουαρίου, ενώ ο εναρκτήριος αγώνας θα γίνει στο Μπαχρέιν στις 18-20 Μαρτίου.

Το μέλλον του Μάικλ Μάσι (διευθυντής αγώνων της FIA) είναι αμφίβολο ως αποτέλεσμα του χειρισμού του στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι, ο οποίος ήρθε στο τέλος μιας σεζόν κατά την οποία υπήρξαν επανειλημμένες ανησυχίες μεταξύ των ομάδων και των οδηγών σχετικά με τη συνέπεια της εφαρμογής των κανόνων.

Συμφωνία Mercedes - FIA;

Μια ανώτερη πηγή είπε στο BBC Sport ότι η Mercedes είχε παραιτηθεί από την έφεσή της κατά του αποτελέσματος του αγώνα μετά από αμοιβαία συμφωνία με τη FIA. 

Αυτή η συμφωνία λέγεται ότι θα δει τον Μάσι και τον επικεφαλής τεχνικών θεμάτων μονοθέσιων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, να απομακρύνονται από τις θέσεις τους.

Η Mercedes αρνείται ότι επιτεύχθηκε τέτοια συμφωνία κι επιμένει ότι απέσυρε την έφεσή της μόνο αφού έλαβε διαβεβαιώσεις ότι το ζήτημα θα αντιμετωπιστεί σοβαρά και ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα από τη FIA. 

Δεν διευκρίνισε πώς σκόπευε να το κάνει αυτό, αλλά είπε ότι είχε «σιγουριά, εμπιστοσύνη και πίστη» πως οι ομάδες και οι οδηγοί θα μπορούσαν να συνεργαστούν με το κυβερνών σώμα για να δημιουργήσουν μια «πιο εύρωστη διαδικασία λήψης αποφάσεων».

Αρκετά ανώτερα στελέχη είπαν στο BBC Sport ότι δεν βλέπουν πώς ο Μάσι μπορεί να διατηρήσει τη θέση του ως διευθυντής αγώνων, αλλά κάποιοι έχουν προειδοποιήσει ότι η FIA βρίσκεται σε δύσκολη θέση, επειδή δεν υπάρχει έτοιμος αντικαταστάτης.

Ποια είναι η συμβατική κατάσταση του Χάμιλτον;

Ο Χάμιλτον υπέγραψε νέο διετές συμβόλαιο με τη Mercedes πέρυσι, το οποίο θεωρητικά θα τον κρατήσει στην ομάδα τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023.

Η Mercedes έχει στρατολογήσει τον Τζορτζ Ράσελ, έναν από τους κορυφαίους της νέας γενιάς οδηγών ως συμπαίκτη του επτά φορές πρωταθλητή για το 2022. Το πιθανότερο αποτέλεσμα θεωρείται ότι η FIA θα λάβει σημαντικά μέτρα και ο Χάμιλτον θα επιστρέψει το 2022.

Αλλά αν ο Χάμιλτον αποφάσιζε να απομακρυνθεί από τη F1, δεν είναι προφανές με ποιον θα τον αντικαθιστούσε η Mercedes. 

Κάθε μεγάλος οδηγός έχει συμβόλαιο για τη σεζόν του 2022 και είναι πιθανό η γερμανική ομάδα να πρέπει να επιδιώξει μια συμφωνία για να εξαγοράσει τον επιλεγμένο υποψήφιο από το τρέχον συμβόλαιό του, όπως έκανε όταν αγόρασε τον Βάλτερι Μπότας από τη Williams μετά την απόσυρση του Νίκο Ρόσμπεργκ, αφότου κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο το 2016.


Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αθλητικά

Προτεινόμενα για εσάς