Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ): Το ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ είναι αιώνιο

Παρασκευή, 18 Σεπ 2020 11:05 UPD: 17:55

Φοράς ένας επώνυμο πουκάμισο, το άρωμά σου μυρίζει σε όλον τον χώρο, πίνεις ένα παλαιωμένο ουίσκι. Έχεις σκεφθεί αν κάνεις χρήση γνήσιων και νόμιμων προϊόντων; Η παραποίηση και αντιγραφή επώνυμων προϊόντων εξελίσσεται σε μεγάλη μάστιγα για την ευρωπαϊκή κοινωνία και οικονομία.

Εκτός όμως από την οικονομική διάσταση υπάρχει και αυτή της ασφάλειας.

Τα απομιμητικά προϊόντα δεν ελέγχονται αυστηρά όπως τα γνήσια για τη χρήση ή κατανάλωση από τους ανθρώπους. Μάλιστα, τα περισσότερα από τα καταγεγραμμένα παραποιημένα προϊόντα που βρέθηκαν επικίνδυνα αφορούν παιδιά και ήταν παιχνίδια, ρούχα ή αντικείμενα παιδικής φροντίδας.

Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη (Ιούνιος 2020) του EUIPO, οι ετήσιες απώλειες δημοσίων εσόδων στην Ε.Ε. λόγω του φαινομένου της παραποίησης/απομίμησης αγγίζουν τα 15 δισ. ευρώ. Επιπλέον, το 97% των αναφερόμενων επικίνδυνων προϊόντων παραποίησης εκτιμάται ότι ενέχουν σοβαρό κίνδυνο για τους καταναλωτές (βλάβη στην ακοή, χημικές ουσίες, ηλεκτροπληξία κ.λπ.).

Ο Σωτήρης Καλυβάτσης & η Φωτεινή Τσακίρη λένε ΟΧΙ στις απομιμήσεις!

Στην Ελλάδα, η συνολική απώλεια πωλήσεων σε 4 τομείς (καλλυντικά και είδη ατομικής περιποίησης, φάρμακα, οίνοι και οινοπνευματώδη ποτά και παιγνίδια) αγγίζει τα 552 εκατ. ευρώ.

Η παραποίηση προϊόντων αλλά και η εμπορία τους είναι παράνομες.

Μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην υγεία μας και σίγουρα έχουν στην αγορά εργασίας, στο εμπόριο και στην οικονομία.

Ευθύνη έχουμε όλοι μας. Οι αρμόδιες ελεγκτικές και διωκτικές αρχές αλλά κυρίως εμείς οι καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας πάταξης του φαινομένου, ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), αρμόδιος εθνικός φορέας για την προστασία της Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (πατέντες και designs), με τη συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης και φορέων τηςπόλης, συμμετέχει στο Πρόγραμμα AUTHENTICITIES του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Σκοπός του Προγράμματος είναι η προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την αγορά αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων, στοχεύοντας στην πιστοποίηση της Θεσσαλονίκης ως πόλης ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ - AUTHENTICITY.

http://www.obi.gr/
https://thessaloniki.gr/
https://euipo.europa.eu/ohimportal/el
https://authenti-city.eu/

 

Αφιερώματα