ΓΔ ΧΑ ΤΖΙΡΟΣ: εκ.

ΟΛΠ: Μνημόνιο συνεργασίας λιμένων Πειραιά-Βενετίας-Chioggia

Δευτέρα, 11 Φεβ 2019 12:44 UPD: 12:44
Δελτίο Τύπου /

Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την ενίσχυση των σχέσεων και των εμπορευματικών ροών μεταξύ των λιμανιών Πειραιά, Βενετίας και Chioggia (Ιταλίας) προχώρησαν σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, Captain Fu Chengqiu, και ο πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας, Pino Musolino, κατά τη συνάντησή τους στα κεντρικά γραφεία της ΟΛΠ Α.Ε.

Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν σε μια σταθερή και αμοιβαία συνεργασία με σκοπό την ανάπτυξη των λιμένων και των λιμενικών υπηρεσιών τους, στηρίζοντας πολιτικές υποδομής συνδεσιμότητας και λιμενικών υπηρεσιών με στόχο την προώθηση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ευρώπης, Μεσογείου και Άπω Ανατολής μέσω των δύο λιμένων. Το μνημόνιο αποσκοπεί επίσης στη βελτίωση ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας στη διαχείριση των λιμένων, ιδίως στους τομείς της πληροφορικής, της προσέλκυσης επενδύσεων και της επικοινωνίας. Kοινός στόχος είναι η βελτίωση των επιδόσεων των δύο λιμένων, τα οποία θα λειτουργήσουν ως καθοριστικής σημασίας δίκτυα στις επερχόμενες διεθνείς θαλάσσιες διασυνδέσεις κατά μήκος του νέου Δρόμου του Μεταξιού. 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε., Captain Fu Chengqiu, το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και της Ανατολικής Μεσογείου, αποτελεί ιδανικό κόμβο μεταξύ Ασίας και Κεντρικής κι Ανατολικής Ευρώπης. Είναι το πρώτο λιμάνι της Ε.Ε. βαθέων υδάτων μετά τη διώρυγα του Σουέζ και προσφέρει λύσεις συνδυασμένων μεταφορών με αποδοτικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τα φορτία, τα οποία μπορούν να αναδιανεμηθούν οδικώς, σιδηροδρομικώς και μέσω θαλάσσης. «Η εδραίωση της συνεργασίας μας με τη Λιμενική Αρχή της Βόρειας Αδριατικής στοχεύει να ενισχύσει τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ Ασίας και Μεσογείου και να ενισχύσει τον ρόλο των λιμένων ως κινητήριες δυνάμεις για την ευρωπαϊκή οικονομία. Το λιμάνι του Πειραιά με το σε εξέλιξη επενδυτικό του πρόγραμμα σκοπεύει μέσα στα επόμενα χρόνια να συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας, αναπτύσσοντας σχεδόν κάθε πτυχή της ναυτιλιακής και θαλάσσιας βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματοκιβωτίων, των ναυπηγείων, της εφοδιαστικής αλυσίδας, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας».

Από την πλευρά του, ο Pino Musolino, πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας (λιμένων Βενετίας και Chioggia), σημείωσε ότι «σ' ένα μελλοντικό σενάριο που προβλέπει μια σημαντική αύξηση των συναλλαγών μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης κατά μήκος του νέου θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού, είναι απαραίτητο να καταβάλουμε όλες τις προσπάθειές μας για τον εξορθολογισμό των εφοδιαστικών αλυσίδων, ξεκινώντας από τα λιμάνια και τις οδικές συνδέσεις με τις εσωτερικές αγορές, προκειμένου να μικρύνουν οι αποστάσεις, να μειωθούν τα έξοδα μεταφοράς, να απομακρυνθούν τα οχήματα από τις οδικές αρτηρίες και να βελτιωθεί η περιβαλλοντική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων».

Όπως τόνισε, η Βενετία - το δυτικότερο σημείο άφιξης μέσω θαλάσσης της κινεζικής στρατηγικής πρωτοβουλίας Belt and Road - από καιρό συμμετέχει σ’ αυτόν τον στόχο, δουλεύοντας καθημερινά με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, προκειμένου να δώσει ουσία και αξιοπιστία στις εμπορευματικές ροές μεταξύ της Ευρώπης, της Μεσογείου και της Άπω Ανατολής. Μέσω αυτής της συμφωνίας, σε συνδυασμό με τη συμφωνία που υπογράφηκε πρόσφατα με την CΟSCO SHIPPING για εβδομαδιαία σύνδεση μεταξύ Πειραιά-Βενετίας, «θέλουμε να δείξουμε με σαφήνεια ότι η ανάπτυξη των συναλλαγών απαιτεί κυρίως εμπορικές συμφωνίες, βελτιστοποίηση υπηρεσιών και στοχευμένες παρεμβάσεις υποδομής. Αυτός είναι ο σωστός δρόμος για τη δημιουργία αξίας για την οικονομία μας και για τη γεωγραφική περιφέρειά μας».

Οικονομία & Αγορές

Προτεινόμενα για εσάς