Η «κούρσα» της Beat στη Βουλή

Χ. Σπίρτζης - Θ. Λυμπερόπουλος κατά Ν. Δρανδάκη
Παρασκευή, 16 Μαρ 2018 21:00 UPD: 21:16
REUTERS / ALKIS KONSTANTINIDIS

Τη «διαδρομή» της Beat στο ελληνικό επιχειρείν προσπάθησε να εξηγήσει ο ιδρυτής της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αφορά τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί.

Κατά τη συνεδρίαση ο κ. Δρανδάκης κλήθηκε να πάρει θέση στις συντονισμένες ερωτήσεις τόσο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη όσο και του προέδρου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιου Λυμπερόπουλου.

Σε ερώτηση του κ. Σπίρτζη για το εάν η εταιρεία ιδρύθηκε ή έχει έδρα στο Λονδίνο ο ιδρυτής της Beat τόνισε ότι όντως η εταιρεία ιδρύθηκε στο Λονδίνο γιατί ήταν πολύ πιο απλό. Όπως είπε ο χρόνος για ανοίξει την εταιρεία στην Ελλάδα, να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό, και να λάβει χρήματα από επενδυτή ο οποίος περίμενε ήταν «κάτι περισσότερο από ένας με δύο μήνες».

Ο αντίστοιχος χρόνος στην Αγγλία, σύμφωνα με τον κ. Δρανδάκη ήταν μία ημέρα για το άνοιγμα της εταιρείας. «Την επόμενη είχαμε ανοιχτό λογαριασμό και στο τέλος της εβδομάδας είχαμε και τα λεφτά» σημείωσε, «για αυτό υπάρχει σήμερα η Beat», προσθέτοντας συν τοις άλλοις ότι οι όποιες καθυστερήσεις των διαδικασιών θα έπλητταν το μομέντουμ με τον επενδυτή που θα χρηματοδοτούσε την επιχείρηση. Ο ιδρυτής της Beat ανέφερε σε αυτό το πλαίσιο πως για το υποκατάστημα στην Ελλάδα «χρειαστήκαμε 45 ημέρες».

Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε την συνεδρίαση ήταν το θέμα πληρωμής των αυτοκινητιστών από την Beat. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών βρέθηκαν στα χέρια του κινήσεις λογαριασμών οι οποίες έδειχναν κάποια διαδρομή χρημάτων από διάφορες χώρες του κόσμου. «Υπάρχουν κενά για το πώς πληρώνονται οι οδηγοί», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων.

Απαντώντας, ο κ. Δρανδάκης εξήγησε ουσιαστικά τη διαδικασία των συναλλαγών με πιστωτική κάρτα, που αφορούν όπως είπε περίπου το ¼ των διαδρομών. «Χρησιμοποιούμε μία εταιρεία ως εκκαθαριστή συναλλαγών. Αδειοδοτημένη και πιστοποιημένη σε όλη την Ε.Ε., συνεπώς και στην Ελλάδα. Αυτή εισπράττει τα λεφτά από την πιστωτική κάρτα του πελάτη. Μετά πηγαίνουν στην τράπεζα της και μετά έρχονται στην Ελλάδα για την πληρωμή του αυτοκινητιστή, έτσι λειτουργούν οι πιστωτικές», τόνισε ο κ. Δρανδάκης.

Την απάντηση αυτή δεν κατανόησε πλήρως ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος αμφισβήτησε μάλιστα τη νομιμότητα της διαδικασίας. «Λέτε ότι παίρνατε από τις κάρτες των πελατών τα χρήματα μέσα από το ταξί και τα πηγαίνατε έξω. Είναι νόμιμο;», διερωτήθηκε ο υπουργός, για να λάβει την απάντηση «απολύτως νόμιμο» από τον κ. Δρανδάκη. «Θα ρωτήσουμε τα τραπεζικά ιδρύματα», επέμεινε ο υπουργός.

Ερωτηθείς για το εάν η Beat κόβει αποδείξεις, ο κ. Δρανδάκης εξήγησε ότι ο οδηγός είναι αυτός που δίνει την απόδειξη ως ελεύθερος επαγγελματίας. «Αυτός είναι που παρέχει την υπηρεσία», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι «η συζήτηση που κάνουμε είναι πάνω στα θεμελιώδη του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως αυτό λειτουργεί τα τελευταία 20 χρόνια».

«Διεθνώς υπάρχουν πλατφόρμες ως ενδιάμεσοι στις παροχές υπηρεσιών κα προϊόντων και στους αγοραστές. Υποβοηθούν την συναλλαγή», ανέφερε ο κ. Δρανδάκης, επισημαίνοντας για άλλη μια φορά πως η Beat παρέχει την υπηρεσία της διαμεσολάβησης και χρεώνει ποσοστό για αυτή την υπηρεσία.

Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών ρώτησε τον κ. Δρανδάκη για το αν αληθεύει δημοσίευμα το οποίο ανέφερε ότι εταιρεία που είναι στο μετοχολόγιο της Beat έχει χρηματοδοτηθεί από εταιρεία στην οποία συμμετέχει συγγενικό πρόσωπο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Beat η επένδυση έγινε στην εταιρεία Blue Ground (αντίστοιχων υπηρεσιών με τη Beat) και τίποτα παραπάνω. «Δεν με αφορά το δημοσίευμα, γιατί δεν έχει επενδύσει σε εμένα», επεσήμανε.

Η συζήτηση διεξήχθη εμφανώς μέσα σε κλίμα έντονης καχυποψίας, από την πλευρά του υπουργού και του συνδικαλιστικού εκπροσώπου των αυτοκινητιστών, απέναντι στη δραστηριοποίηση της γνωστής startup στην ελληνική αγορά.

Είναι ενδεικτικές αναφορές όπως εκείνη του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου: «Αυτή είναι η λογική του νεοφιλελεύθερου, διαπλεκόμενου καπιταλισμού. Αυτό είναι αν δεν το χτυπήσετε όλοι μαζί. Ταξιτζής ήμουν, ταξιτζής θα πεθάνω και θα το παλέψω μέχρι θανάτου, όσες αγωγές κι αν μου κάνουν, κι όσες απειλές κι αν μου στείλουν». Σε άλλη παρέμβασή του, ο κ. Λυμπερόπουλος ζήτησε την παρέμβαση της δικαιοσύνης: «Θα υπάρξουν εισαγγελείς, θα τους ζητήσουμε εμείς αν δεν το κάνει η πολιτεία. Και το τραπεζικό σύστημα να παρέμβει να δούμε τόσα εκατομμύρια εμβάσματα αν είναι νόμιμα».

naftemporiki.gr

Πολιτική

Προτεινόμενα για εσάς